Monday, July 26, 2010

Kenduri

Sekarang ni kenduri bukannya masa cuti sekolah je...pantang hari minggu ada je kat mana-mana. Sabtu lepas pergi kenduri kahwin di Putrajaya. Saudara belah mak ni memang cukup-cukup besar, dalam kenduri tu aje penuh sepupu sepapat...susah gak nak ingat yang ni anak siapa, yang ni pula adik-beradik yang mana, nasib baik kat geni ada salasilah yang besar. So boleh rujuk balik kaitan antara satu sama lain. Buat kat Dewan Siantan, Kompleks Perbadanan Putrajaya. Masuk-masuk aje nampak ada jualan buku kat tingkat bawah. Adoi tak boleh tahan ni, pantang tengok pesta buku. Apalagi lepas makan, sambil tunggu pengantin datang...curi-curi pergi tengok.
Pelamin yang dihias indahNak pergi mana dulu ni?? Naik ke dewan atau tengok-tengok buku dulu. Hmmm

Pesta buku ni diadakan sempena Bulan Membaca. Ada pelbagai aktiviti kat sini.
Ada potongan harga
Tak besar sangat pamerannya, tapi cukup membuatkan saya terbelanja kat sini. Huhu

Tujuan utama pergi kenduri. Tak pasal-pasal beli buku masakan lagi. Hehe

Dah datang Putrajaya, jalan-jalan ke masjid terbaru dan solat zohor di sini. Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin ataupun dikenali dengan nama Masjid Besi.

Cantik pemandangan kat sini.
Masa pergi haritu nampak ada orang buat kenduri kahwin kat masjid ni. Dari luar boleh nampak kerusi dan meja yang dihias indah. Senang juga buat kenduri di sini, boleh menggalakkan orang ramai mengunjungi masjid. Betul tak??
Related Posts with Thumbnails