Thursday, August 26, 2010

Baby Roti John & Laicikang

Jom pi Pasar Ramadan. Cari-cari makanan special, jumpa yang ni. Macam Roti John biasa je..tapi dah namanya baby..kecik je la rotinya..macam roti KFC tu. Ada ayam dan daging. Dalam dia sama ngan Roti John biasa, sayur, mayonis, telur dan hirisan ayam atau daging. Kemudian dibalut dengan aluminium foil. 3 biji RM2.50. Sedap gak. Kalau biasa yang panjang tu mau sampai ke sahur makannya. Yang ni kejap je dah licin.


Setiap kali Ramadan tak sah tak minum laicikang. Orang kata boleh redakan panas badan. Tapi saya minum sebab suka makan 'aksesori' yang pelbagai dalam tu. Yang ni RM3.00. Dalam dia ada:


Kurma merah
Buah pala kering
Mata kucing
Biji selasih
Lengkong
Buah kabung
Tepung yang bulat2 warna-warni tu ntah apa namanya
Kembang semangkuk
Nata de coco
Gula batu

dan ada lagi yang tidak dapat dikenal pasti. Hehe..Tengok macam tak berselera je kan. Hitam berdengut. Tapi best!! Pilihan saya yang suam je sebab memang jarang minum ais.

No comments:

Related Posts with Thumbnails