Sunday, August 1, 2010

Friskies 2 in 1???

Jangan ingat minuman je ada 2 in 1...makanan kucing pun ada tau. Bukan tujuan nak promote atau nak suruh kucing kat rumah ni jadi duta Friskies tapi teruja tengok makanan terbaru ni. Sungguh demand kucing-kucing sekarang ish...ish... ish. Beli ni siap dapat mangkuk percuma lagi yang dibahagi 2. Sebelah untuk makanan kering dan sebelah lagi untuk makanan basah. Hanya tambah air sahaja!! Yang ni berperisa salmon & tuna bersalut kuah.


Puan-puan, kita tengok cara menghidangkan makanan hidangan lazat bersalut kuah

1. Tuangkan amaun yang mencukupi untuk satu hidangan di dalam mangkuk
2. Untuk setiap cawan makanan kucing Friskies 2 dalam 1, tuangkan 1/2 cawan air suam.
3. Kacau selama 30-45 saat sehingga bersalut kuah pekat sebelum menghidang.

Tadaa dah siap..meow meow..tapi kucing kat rumah ni belum try lagi sebab ada makanan lain. Nanti kita tengok derang suka tak.


Saya tak berapa suka kucing dan malas nak membela tapi idaklah sampai membenci dan menderanya. Malas nak menjaganya. Tapi kat rumah ni, diaorang memang suka kucing.

Memperkenalkan OC ataupun nama sebenarnya Orange Cat. Jumpa di pasar malam je.


Pandai tak pose...kalau tengok betul-betul macam tersenyum kat kita..hahaha. Pencapaian terbaik, Si OC ni pernah menang hadiah sebab gambar dia terpilih antara yang tercantik dengan aksi menarik dalam surat khabar The Star. Hari Sabtu ada ruangan untuk anjing dan kucing. FYI hadiah dari Friskies ya..bernilai RM100.


Yang ni pula remaja lagi dan dipercayai anak Si OC. Namanya Capuchino, nama pendek Chino saja. Mak dia selalu duk belakang rumah kitaorang...sudahnya terberanak la pulak, bila dah lahir dia bawak anak dia kat rumah ni. Umur maknya tak panjang, kesian...jadi belalah pulak yang ni. Si Chino ni kalau bergambar tak fotogenik langsung, tak boleh nak masuk peraduan. Harap cute kat luar je. Ni antara gambar terbaik yang dapat tangkap sebab nampak comel. Hahaha siapa lagi nak puji,kan.

3 comments:

yongzu @ 9W2YZU said...

Funnylah uda.....

Mesti dia"kucing" bukan diaorang tau... suka makanan tu.....

Dalam gambar2 tu dua-dua nampak comel ;)

Noorma Ismail said...

alahai..ciutnyer kucing ko...pandai plak possing...

zarina said...

yong: kalau diaekor bleh? hehe
noorma: tq :)

Related Posts with Thumbnails