Thursday, August 26, 2010

Majalah Get Creative Sept 2009


Walaupun majalah lama ... ni baru beli minggu lepas. Kat Amcorp Mall PJ ada kedai yang jual majalah-majalah luar negara ni dengan harga yang murah. RM 9.90 je. Ada majalah hiburan, sukan, DIY dan saya suka tengok bahagian creative, quilt, patchwork, bookscrap dan yang sewaktu dengannya. Tapi yang susahnya, semua majalah tu dia dah wrap ... pastu tak boleh tengok pula tu ... kalau tengok depan je tak puas hatilah. Buatnya indah khabar dari rupa je. Kan dah rugi.

Saya: Nak tengok boleh? (sambil tunjuk 3 jenis majalah walaupun kat situ dah tulis tak boleh buka)
Orang kedai: Saya buka satu je..satu je.
Saya: (Terpaksa pilih yang betul2 berkenan nak suruh orang tu bukakan)
(dalam hati lagi ni: "kalau dapat tengok tiga-tiga..ada kemungkinan tiga-tiga sekali orang borong. Abih dah tak bagi buka. Beli satu jelah. Ha padan muka ko.")

Kesudahannya siapa yang rugi? Sama2 rugi..huhu.. berkenan gak majalah yang satu lagi tu..nanti nak pi lagi.

Dalam majalah ni ada 53 projek kraftangan. Antara yang menarik perhatian Kek Strawberi daripada kain felt, buat bunga daripada zip, door handle organisers dan kait (doily) untuk alas dan tutup gelas.

Amcorp Mall best pergi hari Ahad sebab ada flea market. Walaupun pasar raya ni tak sepopular pasar raya yang besar-besar tapi tetap ada tarikan tersendiri. Saya memang suka pergi pasar lambak ni. Selain barang-barang antik yang memang popular kat sini, barang kraftangan, tupperware, pokok2 bunga dan barang kecil2 dan kiut yang boleh buat orang perabih duit gak la. Yang nak tergelak...McD pun ada booth jual mainan keluaran McD tulah..1 RM3, 2 RM5 tapi tak banyak pilihan sangatlah. Dekat-dekat nak raya ni ada macam2 lagi acara kat sana.

No comments: