Wednesday, November 10, 2010

Kait Jarum Dua


Dulu masa sekolah selalu tengok cerita kantonis. Biasa dalam cerita cina ni ada watak perempuan mengait baju sejuk sambil tengok tv. Masa tu pun dah minat nak belajar mengait jarum dua ni. Pernah juga nak belajar kat kedai masa tu. Kat kedai tu ajar percuma je tapi kena beli barang kat kedai dialah. Berbelah bahagi gak nak belajar sebab jenis slow learner gak ni. Takut kena marah dengan cikgu!!! Kait jarum satu tu boleh juga tapi tali air je hehe belum lagi siap apa-apa seperah. Tak reti sangat nak baca pelannya.

Dah besar panjang ni minat masih ada dan sekarang lebih mudah, dah ada siap jual buku dengan kit sekali. Macam-macam buku jarum kait dua ni dah beli tapi tak mula-mula lagi. Sekarang baru ada masa untuk menelaah semula buku-buku yang dah lama beli ni. Beli kit untuk budak-budak sebab berpendapat kalau budak-budak punya senanglah. Tapi susah gak rupanya belajar tanpa guru ni. Dekat setengah jam pegang jarum tu asyik terburai je? Sasarannya nak buat mafela sebab senang je rupanya. Abih tahun bila nak siap ni ek..hehe

No comments:

Related Posts with Thumbnails