Friday, December 3, 2010

MAHA 2010

Berbaris panjang orang beli burger kat sini. Ada pakej ngan fun fries lagi. Tak larat nak baris sama tengok je dari jauh.

Ada booth coklat di sini bolehlah tengok cara marketing diaorang.

Dapatkan maklumat di sini.

Menyokong orang kampung. Kat booth ni beli kerepek pegaga.

Saya suka makan!!! Tak sangka kat MAHA (Malaysia Agriculture, Horticulture & Agrotourism) ni asyik mengunyah je kerjanya. Banyak gerai produk makanan di sini dan kesemuanya memang bagi sample untuk rasa. Pantang ditolak dengan sambal tumis, coklat, sate, murtabak, kerepek-kerepek, mi bandung, kek lapis, koleh kacang, stik dan banyak lagi. Rasa sedap je beli. Memang beli makanan je pun sudahnya. Itu baru pergi Hall B, C dan D je. Belum pergi lagi gerai bunga, sayur dan gerai makan yang banyak kat ruang bawah tu. Masa pergi tu dah lewat petang memang tak sempat nak lawat semua. Hujan pula tu, lagilah menyekat pergerakan nak tengok gerai-gerai kat luar. Kat sini juga ada pavilion rumah-rumah mengikut negeri di Malaysia. Tengok dari jauh aja sebab dah senja. Lagipun datang ke sini naik bas. Memandangkan asyik dengar orang cakap sesak je jadi buat pilihan untuk menaiki bas. Dari Kotaraya naik bas Metro no 17 ke MAEPS. Tambang RM3. Dah sampai kat situ ada feeder bus Rapid KL yang disediakan di tempat meletak kereta. Semua orang memang naik bas.

Namun kegembiraan melawat ke MAHA dicacatkan insiden pihak atasan penganjur masa nak balik tu. Bas yang nak balik ke KL tu tak dibenarkan masuk ke kawasan yang dekat dengan pintu masuk (di bulatan). Kena jalan sampai ke pintu gerbang. Jauh tu nak jalan dengan bawa barang berat lagi pulak tu. Dua-dua belah tangan penuh okehh!!!. Yang paling kesiannya kanak-kanak ngan orang tua bertongkat lagi kena menapak juga. Kalau macam inilah caranya memang tak sanggup datang untuk kali kedua. Terima kasih pada Rapid KL yang baik hati bawa kami ke Komuter Serdang. Harap-harap pihak berwajib turun padang tengok apa yang patut untuk memudahkan orang ramai datang ke sini.

4 comments:

Noorma Ismail said...

pegi naik moto ler lenkali..si Shah pegi naik moto pakai baju tnb, siap dapat pegi sampai booth tu lagi. Habis satu Maha dia tawaf...si pengawal tu ingat nk masuk sbb kerja,,,hehehe.,,,

zarina said...

bawa motor pun tak tau..naik basikal la nanti :)

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

Salam, zarina rajin tue pegi Maha.

zarina said...

sementara ada kat kl..jenguk2 ke sana

Related Posts with Thumbnails