Friday, December 10, 2010

Penanda Buku / Bookmark

Ramai orang yang mengumpul magnet peti ais sebagai hobi tapi saya pulak mengumpul penanda buku sebagai hobi. Kalau melawat ke mana-mana tempat yang menarik tu memang cari penanda buku sebagai cenderahati. Penanda buku pun istimewa tau sebab biasanya ada kait-mengait dengan tempat yang kita pergi tu.

Yang ni semua kakak bagi sebab dah pesan kat dia suruh beli. Yang tengah tu dari Korea. Belah kanan tu siapa yang pergi Singapura memang biasa nampak cenderamata yang gambar orkid. Yang bawah ada gambar gajah tu dari India. Menarik sebab diperbuat daripada kayu.


Gambar yang ada kambing biri-biri yang kiut tu dari Taiwan. Pesan kat kawan. Masa tu dia beli kat ladang biri-biri. Menarik. Yang tengah tu dah boleh nampak lambang Singapura, Merlion. Kawan bagi juga.

Sebelah kanan tu simpan sebagai kenangan zaman persekolahan. Rajin tengok Ninja Turtle dulu. Yang gambar Batman tu beli makanan ringan. Saya memang beli sebab nak dapatkan bookmark tu. Lain daripada yang lain.


Yang ni semua beli sendiri. Yang ada gambar ikan tu la bookmark pertama yang dikumpul. Masa pergi Langkawi, Underwater World tahun 80-an. Lamanya tak pergi Langkawi dah!!

Gambar kucing tu kiut, beli kat MPH. Sebelah tu pula beli masa pergi Ocean Park, Hong Kong. Kat HK tak jumpa penanda buku menarik so beli aja untuk kenangan.

Masa kat Singapura memang jumpa penanda buku yang menarik, penanda buku yang menyerupai Singapore Flyers. Sebelahnya beli masa pergi Brunei. Nampak je macam ringan tapi berat tu, emas.

Buat kawan-kawan blog yang melawat ke mana-mana tempat menarik, jangan lupa belikan saya penanda buku ek..hehe. Terima kasih. Jasamu akan dikenang.

2 comments:

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

salam zarina, banyak nyer penanda buku mesti rajin baca buku kan? BSB rajin layan HBO jer. insyaallah kalau p mana2 jumpa penanda buku yg cantik nanti BSB hadiahkan pd zarina kkk.

zarina said...

jangan lupa tau!!..thanks :)

Related Posts with Thumbnails