Sunday, December 19, 2010

Rich Chocolate Melted Cake



Tengok gambar kat majalah ni memang sedap keknya. Kek-kek comel yang terdapat inti di dalamnya. Majalah ni tahun 2009 punya tapi tak pernah try resepinya cuma simpan je sampai ada kelapangan. Baru berkesempatan membuatnya. Tak susah sangat tapi resepinya ada yang salah tulis sebab gulanya ditulis dua kali... so terus ubah suai sendiri. Hentam sajalah Labu! Intinya buat macam ganache. Prosesnya sama macam buat coklat.

Tu nampak tak intinya yang berkilat-kilat dalam kek tu. Patutnya dia kata inti taruh satu sudu..konon-konon saya pandai masak kan...taruh suku sudu je sebab takut tak cukup. Last-last inti yang berlebih. Tu lah pasal pandai-pandai sangat. Kalau tak mesti intinya melimpah macam dalam gambar tu.

2 comments:

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

salam zarina, saya suka makan benda2 yg ada coklat. tapi tak pernah nak try buat sendiri.bukan apa takut tak jadi..

zarina said...

salam bsb...ni pun bukannya jadi sangat :)

Related Posts with Thumbnails