Wednesday, February 9, 2011

Recycle

Kat Perak ni, khususnya Kuala Kangsar, kalau kenduri kahwin biasanya cenderahati yang diberi pasu/labu Sayong. Maklumlah kat sini memang banyak jual. Dah berlambak dalam almari tu sampai tak tau nak letak mana dah. So kita recycle je.

Pemandangan yang cantik menggunakan Labu Sayong di Galeri Sultan Azlan Shah, Bukit Chandan.

Lebihan atau reja-reja bunga stokin dari bunga telur yang pernah saya buat sebelum ni. Dawainya pun sama tu pasallah warnanya pun pelbagai. Kalau diikutkan macam 'simpan' sampah tapi sebenarnya sayang nak buang sebab mahal dawai dan stokin tu. Nasib baiklah simpan sebab boleh digubah semula jadi bunga hiasan. Semuanya barang-barang lama.

Pasu dapat dari kenduri anak Mak Chah.

Yang ni dari kenduri anak Dr Daim. Batu kutip tepi jalan.

Pasu dari kenduri anak Sir Salim

Letak di meja untuk naik seri :)


3 comments:

zarin said...

cantik and creative

IdaShazana said...

cantek plak...mesti bukan ko buat nih

zarina said...

tq zarin :)

ida: mencabar kewibawaan nih..bak sini ko punya pasu aku buatkan

Related Posts with Thumbnails