Saturday, March 19, 2011

Koleksi Kraf Kertas

Sesetengah orang, ada bakat semula jadi. Buatlah apa-apa kraf pun mesti menjadi dan cantik. Setengah orang pula kena asah bakat tu baru dia boleh hasilkan sesuatu yang kreatif. Macam saya ni kena rujuk buku atau belajar dari orang baru boleh fikir sikit macam mana nak buat. Buku Koleksi Kraf Kertas ni menarik untuk rujukan saya menghasilkan barangan guna kain felt.


Tajuk: Koleksi Kraf Kertas

Penulis: Jasmine Her & Hazira Hamsah

Cetakan: Pertama 2010

Penerbit: Alaf 21 Sendirian Berhad, Shah Alam

Muka surat: 80 halaman

Harga: RM 8


Sinopsis: Buku Koleksi Kraf Kertas ini memaparkan pelbagai jenis kraf yang menggunakan kertas sebagai bahan asasnya. Langkah membuat kraf ini dipermudahkan lagi dengan penggunaan penebuk kertas pelbagai bentuk yang boleh didapati di pasaran. Sememangnya kesemua kraf ini mudah dihasilkan sendiri. Malah, hasilnya sangat comel dan menarik.

Tidak terhad kepada golong dewasa, buku ini juga sesuai untuk semua lapisan umur termasuk kanak-kanak kerana langkah-langkah yang dipaparkan cukup mudah. Ia pasti membuatkan anda teruja untuk cuba menghasilkan kraf anda sendiri.

Komen: Lengkap langkah demi langkahnya. Gambarnya pun jelas. Menarik sekali menghasilkan gambar beruang, ikan, singa dan zirafah yang ditampal pada batang aiskrim. Boleh dijadikan penanda buku ni. Walaupun kena beli penebuk kertas yang pelbagai bentuk, tapi dari situ kita boleh dapat idea ubah suaikan mengikut barangan apa yang kita ada di rumah. Menarik untuk dicuba. Kalau sesiapa yang tak ada hobi tu boleh la mengisi masa lapang buat benda ni.


Jasmine Her

Koleksi Kraf Kertas: langkah demi langkah menghasilkan kraf yang

mudah & comel/ Jasmine Her, Hazira Hamsah.

ISBN 978-983-124-491-3

1.Paper work. 2.Handicraft. I.Hazira Hamsah. II. Judul

745.54


p/s: Pesta Buku Antarabangsa 2011, 22 April- 1 Mei 2011. Jom ramai-ramai kita memeriahkannya.

15 comments:

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

As salam, zarina rasa nyer BSB tak ada bakat buat benda2 macam nie...

MULANgallery's said...

hehehe...mulan bru jerk bli buku nih smlam..bru tau yg sebenarnya ada penebuk kertas pelbagai corak..coopppp...u tau dak kt mana nk dptkan penebuk kertas tuu??plezzz..email me mulanstyle@gmail.com

zarina said...

i dah e-mel ... harap membantu

Anonymous said...

emel sy juga bleh? aida_natasha365@yahoo.com
tq ea

Anonymous said...

emel kat sy jgk boleh? syam_5227@yahoo.com

Anonymous said...

salam...sy pun bru je bli buku tu and tak tau mane nak dapatkan penebuk tu...bleh x email kat sy jgak?Yuruki92@gmail.com

Anonymous said...

salam,
buley x saye tau dmana buley sye dapatkan penebuk lubang tue yer.
email ke cik.ai87@gmail.com

Anonymous said...

saya bru beli buku tu.kat mne sye blh dptkan penebuk tu yer.email girlzcute87@yahoo.com

Anonymous said...

Yulyiana : boleh tak bagitau dimana saya boleh alat penebuk lubang itu? email me : yulyiana@gmail.com

terima kasih

Anonymous said...

salam..
saya pun nak tau kat mna nak bli penebuk tu..please email me..
finnie_ivy@yahoo.com

thanks in advance =)

Anonymous said...

salam... saya pon nak tahu jugak mana nak beli penebuk lubang 2.. bleh tlg email saya anazwa87@gmail.com...

Terima Kasih...

Anonymous said...

salam...blh tlg email sy kat mane nk daptkan penebuk lubang tu?? shina_akimura@hotmail.com.. tQ=)

Anonymous said...

Salam sis, saya pun nak tahu jugak kat mana boleh dapatkan penebuk lubang tu. Email kat azima_baru@ymail.com. Thanks. :)

Anonymous said...

Salam..sis bleh x tlg emailkn sy mane nk dptkn penebuk lubang tu.? Sy dh lama cari.. shinorachi@gmail.com ~TQ

Anonymous said...

Salam..blh emailkn sy kt mane nl beli penebuk tu..tq..tehzang@mailcity.com. . Tq

Related Posts with Thumbnails