Thursday, March 17, 2011

Peyek Coklat

Sebenarnya nak buat Choco Tuiles dari buku Terokai Rahsia Coklat. Resepinya mudah je tapi yang ni saya ubah suai mengikut apa yang ada di rumah. Coklat kompaun susu, cornflakes dan almond flakes. Campurkan kesemuanya kemudian leperkan senipis yang boleh atas tracing paper dan sejukkan dalam peti ais.

Chef Amer buat comel je bentuknya, macam bentuk kerepek ubi tu tapi saya buat dah jadi macam peyek. Tak tentu arah rupanya. Penangan haritu makan Peyek Pak Mat banyak sangat gamaknya. Yang penting rasanya sedap. Rangup pula tu, mungkin sebab dia nipis kot. Tak taulah kalau esoknya jadi lembik pulak sebab haritu buat haritu jugak habis. Tak sempat saya nak mengkajinya.

2 comments:

IdaShazana said...

macam menarik...esok aku nk try, datang le rumah yek

zarina said...

ajak2 zirafah ke? hehe..cornflakes ngan badam tu hancurkan jangan halus sangat

Related Posts with Thumbnails