Wednesday, March 23, 2011

Rekayasa

Baca dalam surat khabar hari ni, kes yang sedang hangat sekarang. Mula-mula ingat salah eja tetapi ada rupanya ayat ni dalam kamus.

Rekayasa- penerapan unsur-unsur ilmu, budaya, dan sebagainya dalam perancangan, mekanisme kerja dan lain-lain sebagai asas melaksanakan sesuatu.

Cth ayat:
DBP harus lebih serius merekayasa bahasa Melayu di semua sektor, terutama sektor swasta.

Isk isk isk...baca surat khabar Melayu pun kena tengok kamus.

2 comments:

Chempaka Aziz said...

entahlah,mcm2 istilah@perkataan baru yg diterima pkai .ada tu smpai tergeliat lidah nak sebut..haru!

zarina said...

tulah..kan senang pakai bahasa yang mudah supaya maksudnya sampai. Ni dua tiga kali tengok pun tak ingat gak maknanya.

Related Posts with Thumbnails