Friday, April 29, 2011

iPad 2

iPad 2 dah keluar. Kalau sebelum ni kita tengok kat negara lain memang orang berbaris panjang sebab nak dapatkan iPad 2 ni. Hari ni secara rasminya dah jual kat Malaysia. Sendiri nak beli,tak mampu. So hari ni buat kebajikan sikit...tolong berbaris untuk beli iPad2. Lagipun nak jadi sebahagian daripada sejarah.

Saya ni buta IT sikit. So kena bawak nota yang mana satu yang nak. Memandangkan kedai kat Sunway yang promote so pergi kat sana. Ingat nak pergi pukul 7 lagi, hujanlah pulak malas nak berebut dengan orang yang pergi kerja.

Mak ai sampai sana kul 8.30 orang dah berbaris panjang. Lampu pun tak buka lagi. Betul-betul 'gila' derang ni. Ntah pukul berapalah derang datang. Kat depan saya je pun dah dekat 200 orang. Nasib baiklah dah mengalas perut di rumah. Tak tau nak sembang apa dengan orang lain. Maklumlah tak reti bab-bab ni. Mati kutu kat situ. Senyum ajelah dengar orang-orang depan sembang.

Pukul 9.30 dah mula buka lampu. Pintu pun dah buka separuh. Semua orang excited. Orang depan dapat goodie bag rasanya. Huhuhu saya tak dapat pun. Bagi melancarkan pembelian, dia bagi kad yang bertanda iPad 2 warna putih atau hitam, yang 32 GB ke yang 3G ke yang Wi-Fi ke..dia cakap kalau boleh jangan tukar pilihan sebab senanglah nak uruskan. Belum buka lagi dah dengar ada yang out of stock. Isy isy isy.

Pukul 10 akhirnya dibuka. Setiap orang boleh beli maksimum dua iPad 2. Pelanggan yang pertama beli 2. Dan semuanya tepuk tangan kerana berjaya jadi pembeli pertama. Siap ada sorak-sorak lagi. Pelanggan seterusnya pun beli 2. Isy isy ish macam manalah tak habis stok.

Akhirnya tiba giliran, yang saya nak beli tu takde warna putih. Memandangkan bukannya seringgit dua okeh so kenalah call dulu nak confirmkan nak yang mana pulak. "Kejap ya saya telefon dulu." "Ok lepas tu you cari saya." Bla bla bla..16GB, takde 3G bla bla, 34GB wi-Fi je bla bla bla. Akhirnya tak jadi beli. Tak boleh order, kena tunggu another shipment.

Turun kat kedai tingkat bawah pula, sold out juga. Esok baru masuk stok. Kat sini kena isi borang tempahan. Borang tempahan pun habis. So sesiapa yang nak, esok datang awal-awallah nampaknya. Kalau adalah.

Bawak balik price list ajelah. Bagi orang yang tak berkeinginan sangat nak pakai iPad 2 takdelah rasa kecewa sangat. Biasa je.
Dapat gelas ni aje pun dah puas hati. Hehehe

3 comments:

IdaShazana said...

klu aku...idok le kuasa nk pegi pepagi buta semata2 nk beli mende tuh. beli je le yg rege 100

Cendana Kasih said...

Wei Rozet..itu pendapat ko yg taknak updated phone...tp bagi aku...aku nak...hehehe...

OOO...ini dia hp yang takleh masuk Msia dulu tu yer...ni dh masuk, sure ramai nk beli...eh, brapa harga dia ek?? aku tgh survey phone ni...

zarina said...

Gajet terbaru dari Apple..komputer tablet dengan Wi-Fi & 3G, 16GB rm1899, 32GB RM2199, 64GB RM2499. kalau ada Wi-Fi je murah sikit tapi still beribu..

roxette: ni limited unit..sesiapa yang dapat beli dia merupakan orang terawallah..barulah ikut perkembangan..macam artis-artis yang inginkan LV..kalau org IT dia mesti nak gajet yang latest sekali