Monday, July 11, 2011

Ayam Boxing

Pertama kali tengok ayam boxing ni dalam ala carte NTV7, nampak special dan senang. Tapi dua kali tengok pun tak reti macam mana nak membuat ‘penumbuk’nya. Menggunakan bahagian kepak ayam, tapi tang mana pulak yang nak dipatahkan sendinya tu. Adakah satu kepak ayam tu boleh dapat dua boxing atau satu je? Video ni pun dah ulang dua kali, tapi bila buat sendiri, lain macam je rupanya. Akhirnya jadilah macam ni, ikut kefahaman sendiri. Sedap juga, rasa macam nugget. Sedap diratah begitu sahaja. Kalau makan dengan nasi macam tak berapa sesuai sebab tak dapat rasa lada hitam yang ada dalam ayam ni.

Kelakar bila tengok bapak dok belek ayam ni. Dia hairan sebab tak tau bahagian ayam yang mana yang rupa macam ni. Hahaha. Kenalah terangkan proses membuatnya.

No comments:

Related Posts with Thumbnails