Tuesday, September 6, 2011

Duit Raya

Banyak dapat duit raya atau kena keluar duit raya? Dah besor panjang ni terpaksalah kita yang mengeluarkannya ye tak. Ada macam-macam kategori duit dalam sampul tu..untuk saudara-mara dan anak kawan-kawan mungkin mahal sikit jika dibandingkan untuk budak-budak yang tak kenal yang datang beraya ke rumah. Ada sesetengahnya pula memilih untuk bagi mak dan bapak saudara. Besar juga nilainya RM10 dan RM20. Ikut kemampuan masing-masing.

Paling seronok sekali bila tengok gelagat budak-budak yang umur 2-3 tahun. Kadang termangu-mangu bila orang bagi duit raya. Ada pulak yang bagi balik sampul tu kat kita, siap geleng kepala lagi tak nak. Alhamdullillah..selamat duit aku...hehe.. tak delah, bagi kat mak dia suruh simpan. Tak adillah pulak nanti, kan. Mungkin mak bapaknya ajar jangan materialistik...haha kiut.


Sampul duit raya tak payah beli. Biasanya dapat free. Majalahnya ntah ke mana, tak sempat nak membacanya. Maklumlah sebelum raya banyak majalah yang keluar awal. Dahlah tu tebal-tebal pulak. Scan ajalah membacanya..tengok resepi. Bulan Oktober pun dah keluar masa puasa lagi sebab derang takut lori tak jalan. So lepas raya nilah masanya untuk mengulang kaji majalah-majalah baru.

Ni bukan kira duit raya ya...kira sampul raya, banyak ni dia dapat..hehe..tak reti lagi nilai duit.

1 comment:

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

selamat hari raya zarina..duit raya utk BSB tak ada ker???

Related Posts with Thumbnails