Monday, April 23, 2012

Kolestrol

Situasi di hospital. Dapat result blood test. Check kolestrol, gula dll

Z: Huisy tingginya kolestrol lebih 1.5 daripada sepatutnya. Ah kena makan oat pagi-pagi, breakfast tak boleh makan goreng-goreng, nasi lemak. GOODBYE CHEESY FOOD. Sabtu ni ajak kawan main badminton.

Bila jumpa doktor

Dr. L: Sambil rait kat result tu ok, ok, ok, ok. Semua ok.

Z: Bukan kolestrol tinggi ke?

Dr. L: Tak pe sikit je. Beza 0.1.

(oh rupa-rupanya tengok yang bahagian bawah sekali)

Z: Senyum meleret. HELLO CHEESY FOOD!

Uwaa kenapa doctor cakap ok. Hilang terus semangat diet. Bleh gitu. Doktor pula salah.

Kenapalah susah sangat nak tepati janji pada diri sendiri?

4 comments:

Cendana Kasih said...

ala...tiap2 hari, ko jogging jer depan padang umah ko tu...idak pun jogging keliling istana...mana la tau, kot2 ada anak raja terpandang....dapat aku merasa makan nasi minyak istana...wakahkahkah...

zarina said...

amin:-)

IdaShazana said...

badan cekeding pun nak diet.
tgk aku ni, smlm dah 64kg
:(

aku skipping kat bilik, angah kata "tak payah la ibu, bukan bole kurus". terus aku nangis tepi tingkap

zarina said...

Tak cukup cikeding mcm
CK lor
angah tu sungguh tajam berkata-kata..takut aku kalu jumpa dia, mau nangis tepi tingkap jugak

Related Posts with Thumbnails