Thursday, December 27, 2012

Buffalo Park Langkawi

Turut tercatat di dalam peta tempat yang harus dikunjungi. Sebelum ini ada tengok dalam tv bagaimana aiskrim susu kerbau ini dihasilkan . Ya di sinilah tempatnya tapi derang tak buat masa tu. Di sini juga ada buat cheese tapi tak dapat tengok derang buat. Tak buat selalu, kalau benda tu habis baru dia buat. Masuk RM3.00

 
Jauh masuk ke dalam lagi
Baca saja cara pembuatannya

Mozzarela Cheese


Kerbau pun ada salasilahnya
Ada aktiviti menunggang kerbau. Bayaran dikenakan

 Ada lebih kurang 70 ekor dalam tu dan kandangnya dibahagikan mengikut kategori – tunggangan, pembiakan, penyusuan dll. Kelas kerbau ni sebab dengar rentak muzik terkini weh terapi minda gak tu..hehe

Teringat cerita C-U-N bila tengok kerbau-kerbau  ni

Macam ada ramos kerbau ni

Menarik menunya, ala barat.

Di laman padi pun ada jual, jadi dah makan di sana. Kat sini boleh taruh buah-buahan sekali.


No comments:

Related Posts with Thumbnails