Monday, September 16, 2013

16 September




Di dalam satu temu duga sebelum ini, saya pernah ditanya;

Penemu duga: Pernah pergi Sabah, Sarawak?

Saya: Saya pernah pergi Sabah.

Penemu duga: Kenapa kalau kita ke Sabah kita kena tunjuk kad pengenalan atau pasport di bahagian 
imigresen sedangkan Sabah juga dalam Malaysia.

Saya: (Ting! Pernah baca ni dalam paper) Walaupun Sabah di dalam Malaysia, kerajaan negeri diberi hak untuk mengawal keluar masuk orang yang datang ke sana.

Penemu duga: Kenapa?

Saya: (La tak terjawab rupanya soalan tu, Ting! Ting! Nampak tanda soal je atas kepala hehe) Urm urm aaa

Penemu duga: Bila Malaysia ditubuhkan?

Saya: 16 September 1963 

Penemu duga: Haa semasa itulah 20 fasal perjanjian telah ditandatangani.

Hmmm baru tau. Bacaan lanjut boleh baca kat sini.

No comments: