Sunday, November 24, 2013

UTC Perak

Ada hal di Ipoh, macam rugi je bayar tol ulang-alik RM7 hanya satu sebab. So sementara tu singgah UTC. Dulunya bangunan Super Kinta dan memang senang sebab dah biasa ke sini dulu-dulu.
 
Senang letak kereta kat bahagian bawah. Sini pakai kupon jadi kena beli dekat kedai yang ada tulis kupon letak kereta. 1 jam 0.60 sen. 1 buku RM3.

Imigresen – barukan pasport

JPJ – barukan lesen.  Ni yang keras punya ya macam IC. Lepas dah buat ada sikit menyesal, sebab dah ‘hilang’ gambar muda belia. Kena tukar gambar baru. Sejarah juga kat lesen lama sebab ada tarikh dapat lesen. 

Jabatan Pendaftaran – barukan IC. Tapi tak jadi sebab dia siap dalam 24 jam. Esoknya baru boleh ambil. Tak keroje la pulak nak datang lagi kalau semata-mata nak ambil. Dekat Kuale pun ada JPN

*Ketiga-tiga jabatan terletak bersebelahan so lepas dah ambil nombor bolehlah berlari-larian ke tempat lain sementara tunggu giliran

TM – bayar bil

Pos  Malaysia – beli setem

Klinik Pergigian 1M – ingat nak buat kat Kuale je, gigi ngilu nak check, udah nampak ada kat sini lagi mudah, tapi udah ramai menunggu dan dekat nak waktu rehat.  Tak jadi pergi.

Sementara nak tunggu nombor giliran dipanggil, boleh juga menghabiskan masa di:

Kedai Buku 1M, Perbadanan Perpustakaan Negeri Perak, Tourism Perak atau keluar dari bangunan ni bagi sesiapa yang suka pergi kedai barangan kuih (Wah Seng). Nampak kedai Ayamas ha deret tu lah. 

Waktu operasi:
8.30 pagi – 10 malam. Isnin –Ahad (Kecuali Cuti Umum)

No comments:

Related Posts with Thumbnails