Tuesday, October 18, 2016

Gallery Bookstore kini dibuka di Kuala Kangsar.

Yeay! Ni boleh jadi tempat lepak terbaharu. Jarang-jarang juga lalu di laluan ni. 2 minggu lepas baru nampak papan tanda akan dibuka. Akhirnya...

Perasaan, macam masuk kedai buku Popular atau MPH kerana suasana persekitarannya hampir sama.

Di Kuala Kangsar ada 3 kedai buku yang biasa pergi. Err rasanya memang tiga ni je yang ada kat sini..haha

Jika nak cari buku-buku agama, majalah terkini, dan buku-buku dari penerbit terkemuka boleh pergi ke Pustaka Syafie di tengah pekan, Sederet dengan BSN dan CIMB. Di situ memang banyak pilihan bukunya, tapi untuk jadi tempat lepak sambil tengok buku lama-lama amatlah tak sesuai. Sempit dan orang pun sentiasa sesak dan sering berhimpitan.

Satu lagi kedai yang biasa pergi, Kedai Buku Al Muallim, di kawasan kedai Chandan Puteri menghala ke USAS (Universiti Sultan Azlan Shah - dulu KUISAS). Bukan yang bangunan ada Klinik 1 Malaysia tu, ke hadapan lagi. Kitab, buku-buku agama ada dijual di sini, cuma tak berapa banyak. Namun tetap ada tarikannya. Walaupun dia tak jual buku dari penerbit yang telah diketahui dan terkenal tapi banyak juga tajuk buku yang menarik terbitan syarikat baharu. Nota-nota dari KUISAS pun kadang kala ada dijual. Setiap kali pergi, memang tak pernah balik tangan kosong..huhuhu mesti terbeli juga walaupun bukunya takde lah banyak sangat kat situ. Hurmmm..

Ok Gallery Bookstore ni terletak berhadapan LHDN Kuala Kangsar ataupun jika dari jalan lama Ipoh tu, straight sahaja ke jam besar, di tengah perjalanan akan nampak kedai ni di belah kanan. Masa saya kecil-kecil dulu, bangunan ni merupakan bangunan supermarket lama. Berkat atau Fajar namanya masa tu, sekarang dah ada The Store.

Gallery Bookstore Sdn. Bhd
12, Jalan Daeng Selili
33000 Kuala Kangsar, Perak

Waktu operasi: 9 pagi - 9 malam


Nampak tak kawasan yang ada pokok di hujung tu, hah boleh nampak pokok getah tertua di situ. Pokok getah pertama yang hidup daripada sembilan pokok getah asal yang ditanam. 
Ni ada dalam buku sejarah ya adik-adik. Ingat lagi H.N Ridley?

Lampu terang, buku tersusun kemas, memang best nak belek-belek buku.
Promosi sebab baru buka, diskaun 10 peratus hingga 50 peratus. 
Tawaran sah hingga 31 Oktober. Dapat rebat baucar RM5 jika beli lebih RM50 rasanya... 

Cawangan lain di Masjid Tanah, Bangi, Jitra, Alor Setar dan Bandar Sri Permaisuri.

No comments:

Related Posts with Thumbnails