Saturday, December 25, 2010

Bijak Memasak

Terima kasih Mak Pah di Ipoh yang bagi buku ni sempena hari lahir. Makin membesar ni makin banyak dapat hadiah mungkin sebab selalu mengingatkan orang-orang di sekeliling. Ada agenda memaksa gak sebenarnya. Hehe.

Simple but nice.

Tada!! Buku terbaru! Panas lagi ni.

Kalau tak pandai lagi tentang hal ehwal memasak ni..tak taulah. Hemm...

Tajuk: Bijak Memasak Soal Jawab dan Panduan Dunia Masakan
Penerbit: Grup Buku Karangkraf, Shah Alam
Penulis: Norzailina Nordin
Bilangan halaman: 382 m/s Tahun terbitan: Cetakan 1-2011
Harga: RM 16

Sinopsis:
Anda sering menghadapi masalah dalam masakan? Kek anda tidak menjadi? Biskut mudah lemau? Masakan yang dimasak tidak seperti yang dijual di restoran. Buku ini memberikan jawapan pada segala permasalahan dalam dunia masakan yang anda cari selama ini.

Ia bukan saja dilengkapi dengan resipi, malah turut memuatkan tip serta petua dalam menghasilkan masakan yang sempurna. Segala persoalan dikategorikan mengikut bahagian bagi memudahkan anda membuat rujukan.

Komen:
Buku ni baru dapat. Tak habis baca pun lagi cuma baca terbang langkap kata orang Perak. Maknanya baca lompat-lompat la tu. Memang menarik dan saya dah dapat jawapan apa dia air abu seperti yang ada dalam resepi buat mi. Air abu diperbuat daripada proses lixivation abu sumber tumbuhan atau pokok. Air abu digunakan untuk mengenyalkan mi. Dalam ni ada juga resepi-resepi tapi takde la gambarnya. Seronok juga membacanya.

Norzailina Nordin
Bijak Memasak / Norzailina Nordin
ISBN: 978-983-124-598-9
1.Cookery, Malaysian. 2.Recipes-Malaysia. I.Judul.
641.59595

3 comments:

Mummy Eda said...

Selamat Hari Lahir!!!

theblabber. said...

best kan dapat hadiah buku. semoga dapat masak sedap2 lepas ni dan oh ye, happy belated birthday.many many many happy returns!

p/s: first time dgr air abu.

zarina said...

Mummy Eda n theblabber: mekasih..mekasih...tapi belum lagi ya..30 disember..sila ucap sekali lagi dan disusuli dengan hadiahnya..hehe

Related Posts with Thumbnails