Friday, April 15, 2011

Nasi Durian

Nak tunggu durian luruh lambat benor, akhirnya beli jugak durian. Bapak teringin nak makan nasi deghoyan ni.

AMARAN: Hidangan ini tidak sihat tapi sedap.


Bahan-bahannya, durian, santan yang dicampur garam sikit, gula dan nasi.
Ambil isi durian dan campur dengan bahan-bahan tu. Tiada sukatan semua main agak-agak ikut kesedapan sendiri.


Ada rasa lemak, masin, manis semua ada. Makan sikit pun dah kenyang. Arwah nenek saya pun suka makan ni. Siap campur dengan ikan masin lagi buat lauk. Ada sesiapa nak cuba?

3 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam zarina..sedapnyaaaaa!!lama xmkn camni..ingat dulu masa kecik,kitaorg brkelah ramai2 lam kebun derian buat camni lar...bestnya!!!derian lak fresh br gugur dr pkk....nostalgia betul lar..

Cendana Kasih said...

aku suka makan ngan pulut...tp kalo takde pulut, ngan nasi pun ok ler gak...
sini pun dh banyak doyan ni..sekilo rm9.00 (murah ke mahe)...mahe la kan..nk sedap, kena la kuor duit

zarina said...

Kak Atie: haah la dulu-dulu ada pondok, bleh makan kat situ dengan angin sepoi-sepoi bahasanya..sekarang kawasan pun dah terang..pondok pun dah takde

CK:ntah la, bapak aku yang beli idak le menanya rega

Related Posts with Thumbnails