Thursday, February 23, 2012

Kucing Gatei (Gatal)

Apabila anda mempunyai kucing jantan di rumah, bila tiba musim biang, kucing anda tak balik berhari-hari dan ada kemungkinan juga akan hilang. Mungkin sesat kerana terlalu jauh jalan sebab nak cari kucing betina macam Si Nonen kat umah ni. Dah hilang tak balik-balik sama ada sesat atau dimakan binatang lain (ular).

Kalau rumah anda ada kucing betina pulak. Rumah anda akan didatangi kucing jantan dari kawasan-kawasan berdekatan. Mulalah Si jantan mengiau bagai nak rak dengan suara garau.. NGIAU. Bising tu satu hal. Gaduh pulak dengan kucing jantan yang lain yang datang juga. Waduh waduh!
Jangan usik kucing yang tengah gatei ni... tengah garang masa ni. Cinta dihalang mana tak marah kan.
Dulu-dulu rasanya dalam sebulan tu sekejap je gateinya...tapi ni dari awal bulan sampai akhir bulan tak abis-abis lagi mengiaunya..salah musim ke apa kucing ni. Hairan.


Si Alor ni tak pulak p rumah orang lain. Dialah yang selalu dok bisingnya. Malaysia cat

Ni kucing baru datang. Siamese cat. Orang halau dia, buat dek je. Sudahnya kita yang takut..saya cabut lari..hahaha. Mak ada pengalaman digigit kucing dan masa tu memang musim biang pun. So tak berani ngan kucing berwarna oren ni..ala-ala spesis rimau sikit.

Ni dia diva kawasan N34..hehehe dah daftar mengundi? sila jalankan tanggungjawab anda sebagai warganegara Malaysia.
Si Gebu ni tak fotogenik, lebih menawan di luar, ramai yang berminat nak pegang-pegang tapi selalunya dia malu-malu kucing (nama pun kucing, kan). Hilang sekelip mata.
Perhatikan Si Alor di belakang tu duk usha.


Si Kuntum juga tidak fotogenik walaupun tengah pose ala-ala comel di dalam bakul gitu.

Masalahnya, dua-dua kucing betina ni bolayan ngan kucing jantan ni tapi still derang tak kisah dan tetap mengiau siang dan malam.



Mungkin lagu ni sesuai dinyanyikan oleh budak siam dan budak malaysia di atas untuk Kuntum & Gebu

2 comments:

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

tak g tengok yusri & liza kawin ker? hhehee

zarina said...

Lagu sampai hati ni untuk yusry gak uwaaaaa

Related Posts with Thumbnails