Saturday, July 10, 2010

The Twilight Saga's Movie Marathon

Date: 9 July 2010
Venue: Cathay Cineplex e@Curve
Movie Start: 9pm till late
Seat: Free Seating

Tak habis lagi pasal Twilight ni...mesti ada yang dah menyampah kan..hehe..apa nak buat tengah hangat ni. Terima jelah... Adik dapat tiket dari 8tv quickie untuk join movie marathon ni. So tumpang sekaki.

Tengok 3 movie sekali bermula dengan Twilight diikuti New Moon dan terbaru Eclipse. Tema pakaian, pijama dan santai. Gila tak tengok wayang pakai gini??..tapi inilah masanya kan nak cuba. Sambil tu bawa bantal dan selimut sekali.


Sebelum masuk dah ramai yang beratur. Ada wartawan, jurugambar sibuk mencari something yang menarik perhatian
Tengok tu, orang pakai pijama, tapi ada gak yang tak mengikut tema...pakai seluar jean dan dress. Saya selesa dengan track suit, baju sejuk dan selipar sahaja.

Selipar tidur
Seronok tengok keadaan sekeliling, kerenah orang bawa aksesori masing-masing. Haha

"Prizes will be awarded to the best dressed pyjamas." Pemenangnya, lelaki yang berbaju biru. Dapat sorakan dan tepukan yang kuat dari orang ramai memandangkan dia seorang je lelaki yang pakai full dressed pyjama. Siap bawa bantal tu.

Memang ramai yang gila dengan Twilight ni. Ada yang nak periksa esoknya pun sanggup datang walaupun dah tengok cerita ni. Sambil tunggu cerita nak start sempat lagi baca nota. Ada yang mengandung pun larat nak pergi, ada ibu bapa yang bawa anak-anak sekali (sportingnya mak bapaknya bagi tengok wayang sampai lewat pagi) dan ada yang pakai pijama dengan gambar Edward Cullen dan ada yang bawa sarung bantal Edward Cullen. Memang peminat setia.

Patutnya start tayangan pukul 9, memandangkan free seating ramai yang cup tempat sedangkan orangnya tak sampai lagi jadi terpaksalah penganjurnya turun padang supaya ramai yang boleh masuk lagi. Sudahnya pukul 10.30 baru start. Selepas satu filem, rehat 15 minit sebelum start cerita kedua. Masa ni ramailah yang ambil kesempatan pergi ke tandas dan membetulkan urat-urat pinggang dan kaki. Sambil tu ada acara cabutan bertuah yang turut diadakan. Malangnya nombor saya tak bertuah. Huhu

Tak pernah dibuatnya makan popcorn pukul 3 pagi. Punyalah excited..sudahnya terlelap gak1o minit masa tayangan Eclipse, nasib baik hari tu dah tengok. Kalau tak, tak pasal-pasal tengok kali yang ketiga pulak.

Start lambat, habis pun lambat. Pukul 5 pagi baru balik...wah!..Tapi takpe aktiviti famili. Lagipun Sabtu cuti.


4 comments:

yongzu @ 9W2YZU said...

Wah macam2....... Uda, patutnya kan sediakan chocolate macam haritu bagi sorang satu.. siap dgn no. telefon untuk promosi .. ;)

zarina said...

dah promote sebelum ni...by order je

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

salam, twilight yg mana yg paling best..i x tengok lagi eclipse..

zarina said...

yang 1st mestilah best..2nd mcm slow sikit kan..eclipse best, ada aksi, kelakar..bestlah