Monday, September 13, 2010

Angpau



Seronoknya masa budak-budak dulu, habis je raya kira duit raya. Kalau kat sekolah tu mula la bersaing-saing siapa dapat banyak. Buruknya perangai ek. Kalau Tahun Baru Cina seronok sebab dapat duit raya jugak walaupun dah besar panjang ... raya kita ni kenalah jadi pemberi duit raya. Sedekah, kan apa salahnya bagi budak-budak seronok.

Saya suka kumpul angpau sebenarnya. Bukannya kumpul semua tapi yang cantik dan menggambarkan syarikat atau jenama itu sendiri. Simpan satu keping je yang lain tu guna. Kalau majalah Intrend, setiap tahun memang bagi angpau dan ada 4 keping gambar artis yang berbeza. Jadi pilih sahaja nak yang mana. Deepavali pun dah ada angpau. Contohnya macam yang kat baris tengah sebelah kanan.

Angpau Maybank tahun lepas menarik juga sebab dia khaskan untuk Hari Raya, Tahun Baru Cina, Deepavali dan Krismas. Tukar saja kertas yang kat dalam tu. Tapi tak boleh lawan untuk Tahun Baru Cina, kebanyakannya cantik macam OCBC punya angpau yang kat baris bawah tu.

Duit raya sekarang antara RM2 hingga RM 10 mewah gak budak-budak sekarang ni. Jangan ada mak bapak yang guna duit raya anak-anak untuk bayar tol sudahlah ya.

1 comment:

yongzu @ 9W2YZU said...

Tiap-tiap tahun setakat ini tak pernah miss...masih lagi dapat "Angpow" ;)

Related Posts with Thumbnails