Friday, July 15, 2016

E-Book

E-Book merupakan singkatan bagi electronic book yang dikenali sebagai buku digital atau media digital. Format e-book biasanya didapati dalam bentuk pdf, word, html dan sebagainya.

Kita boleh download dan save di dalam pc atau telefon dan bolehlah baca bila-bila masa lapang. Dulu-dulu saya tak suka baca e-book sebab sakit mata rasanya bila tengok skrin lama-lama dan lebih berminat kepada buku fizikal - dapat pegang dan belek-belek muka surat. Tapi sejak nampak e-book ni ada tajuk-tajuk yang menarik suka pulak tengok. Eh tapi saya pilih yang ditawarkan secara percuma sahaja. Bagi nama dan e-mel nanti dia akan hantar link ke e-mel untuk kita download. Tapi nanti berterusan jugalah dia akan e-mel kita bila ada berita terkini. Tak apa, kalau tak suka follow, hentikan langganan je.

Setakat ni antara yang menawarkan secara percuma, Ustaz Asraff-Mudahnya Ngaji Tajwid, Insyirah Azhar-Penyucian Hati dengan Asmaul Husna, Teknik BAD (Bertanya Allah Dahulu, Dr Azizan-Magnet Kekayaan dan Kejayaan, Eman Dhani-Tips Menulis Buku

No comments: