Thursday, March 3, 2011

Berdua Lebih Baik

Pinjam lagu Acha Septriasa sat.

Kajian ni bukan bercorak ilmiah tapi dari pemerhatian dan pengalaman. Kucing ni rupanya nak berteman gak. Dia tak boleh hidup seekor-seekor. Kalau kucing mahal tu tak taulah. Ni kucing tempatan. Baka biasa.
Gebu dan Kuntum. Adik beradik. Kalau seekor tidur tang sini...mesti seekor lagi datang dekat dan tidur kat sebelah jugak. Kalau Si Gebu ni demam dan selalunya tidur seharian, Si Kuntum ni pun tidur seharian jugak dan dia akan jilat-jilat muka Si Gebu ni. Simpati gamaknya. Sentiasa bersama. Tak geng dengan kucing lain. Lebih-lebih lagi anak kucing di bawah ni.

Sorry gambar tak senonoh sangat. Si Gebu ni memang suka tidur macam tu.


Metot dan Ah Boy. Patutnya ada tiga beradik tapi seekor dah mati. Kedua-duanya pun rapat. Kalau seekor hilang...yang seekor lagi mesti macam mengiau-ngiau mencari.

Capuchino dan Mocha. Mocha tiada dalam gambar sebab dah hilang. Masa Mocha hilang memang Si Capuchino ni macam gila sekejap la mencari-cari. Kesian tengoknya. Nampak kesedihannya. Sekarang ni Chino pulak dah 3 bulan hilang. Harap dia baik-baik sahaja dan cari balik jalan pulang *sedih*.

Patutlah Si OC ni tak serupa kucing. Maksudnya, lain sikit perangainya. Dia tunggal. Jumpa di pasar malam. Ada anginnya...time orang nak manja..dia buat garangnya..macam harimau pun ada. Rindu pulak kat OC di Damansara. Jumpa nanti ek!!

Kesimpulannya...kalau nak bela kucing at least biar ada adik-beradiknya. Nanti jadi macam Si OC ni.

2 comments:

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

As salam, peminat kucing ekk..BSB tak suka kucing sbb suka berak merata-rata.

Cendana Kasih said...

pandai possing kucing2 ko ni...lawa plak tu... tp kan, kalo kucing mahal diorang tak suka kawan/ada ramai2 geng. Dia lebih suka sorang..lagi satu, kucing mahal ni kuat jeles kalo tuannya sayang orang lain. Pastu belagak plak tu, takmo kawan ngan kucing kampung...nyampah aku...maintainance pun tinggi, last2 aku buang jer kat pasar borong, abis citer

Related Posts with Thumbnails