Sunday, September 22, 2019

Perpustakaan di Institut Koperasi Malaysia Petaling Jaya

Ni pergi Julai 2019, maaflah kalau ada perubahan pula.



Maktab Koperasi Malaysia (MKM) telah dinaik taraf kepada Institut Koperasi Malaysia pada Mei 2019.  Sesuai dengan statusnya yang berubah tu  memang banyak perubahan dapat dilihat. Yang paling ketara perpustakaannya dah jadi macam kafe. Kalau dulu memang macam perpustakaan biasa-biasa yang ada rak buku, kerusi meja, tempat surat khabar. Kagum masa pertama kali masuk. Tak sempat lepak lama pun sebab habis kursus pukul 4.30 petang daan tutup pukul 5.30. Buka seawal 7.30 pagi (rasanya, sebab tak pernah la masuk awal pagi.) Kalau waktu petang ramai je budak-budak sekolah dari kawasan sekitar datang ke sini.

Saya datang hari Isnin, mesin kopi tu tak ada lagi. Esoknya tiba-tiba ada. Wah!. Tapi tak sempat juga nak merasa minum kopi dalam perpustakaan sebab kejar dengan waktu kursus.

Kaunter pinjam buku. Saya biasa pinjam maksimum yang boleh (10 buah) memandangkan malam-malam duduk asrama pun bukan buat apa. Ada tv, tapi dah datang jauh-jauh ni ambil kesempatan buat rujukan. Biasanya pun datang kursus setahun sekali. 

Meja bulat tu baru. Kalau ikut asal, memang hanya ada rak-rak buku sahajalah.

Ni nampak macam kafe


Pentas kecil untuk acara khas. Ada sofa bean bag


No comments:

Multiracial Reverted Muslims (MRM)