Wednesday, May 30, 2012

Mydin Mall Meru Raya,Ipoh.

 
Baru dibuka awal Mei. Mydin terbesar di Malaysia katanya.  Macam-macam ada kat Ipoh sekarang ni. Jusco station 18 pun baru buka hujung Mac haritu. Ini pun ada ter...  ter...  jugak. Lupa. Sekarang dikenali sebagai Aeon.
 
Sesiapa yang nak pergi Mydin ni kalau dari arah KL, masuk susur Jelapang naik jejambat dan terus ke kanan. Arah ke Chemor. Sampai lampu isyarat belok kiri dan terus sehingga nampak bangunan pejabat  yang belum berpenghuni.  Kalau dari arah KK naik susur Jelapang dan di sebelah kiri.

Teringat masa di KL dulu tahun 97 atau 98 Mydin Jalan TAR  tempat shopping favourite sebab murah, Pernah beli jam kat situ, RM20 je dan cantik. Setahun setengah tahan tapi hayat tak lama sebab hilang masa rumah banjir. Sejak warga asing memenuhi Mydin ni, terus tak rajin shopping sini. Dahlah sempit, berlaga-laga dengan deme pulak... paling ramai, ABangLa..tak tahan.


Bila Mydin Subang Jaya buka, pergi jugak kat situ tapi setiap kali datang mesti penuh tempat letak keretanya.  Kat Meru ni nampaknya tempat letak keretanya luas, surau pun luas, tempat boling pun ada tapi tak tau dah beroperasi atau belum,  bahagian jual buku pun nampaknya banyak buku-buku baru dari PTS, Karangkraf dan Utusan. Akhirnya terbeli jugak buku lagi. Beli kat pesta buku haritu pun tak habis lagi.

6 comments:

Cendana Kasih said...

waaaa... best ler kome, udah ada Mydin... nape la time kita dulu takde yer?? cehhhh...

kat USJ dah senang nk pegi, sebab parkingnya seluas alam... tp kalo nk parking yg bawah bangunan tu, nasib2 la kalau dapat !!! hehehe....

zarina said...

time kita dulu berkat je la tpt shopping best giler haha

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

kalah mydin kat usj nie ahhh...

zarina said...

Apalagi, raya nnti shopping le sini sebelum balik lenggong :-)

Unknown said...

Ada DIY tak di sini?

zarina said...

Maaf, tak tahu. Saya bukan duduk di ipoh dan jarang sekali pergi ke Mydin tetapi saudara/i boleh cuba google mydin mall meru raya dan boleh cuba click di "Ask a question" yang ada di bahagian Questions & Answer